- Sklep
- Regulamin sklepu
Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
Określenie Sprzedawcy
- Właścicielem Sklepu [dalej Sprzedawca] jest:
GLAMOUR SYLWIA CHMIELOWSKA
z siedzibą przy DZIAŁOSZYN 228, 59-915 BOGATYNIA
NIP:615-190-54-00
REGON: 022384756
E-mail: sklep@swieceglamour.pl
§2
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy [dalej Sklep] prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu na
podstawie niniejszego Regulaminu [dalej Regulamin]. - Klientem [dalej Klient] może być:
• pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
zamieszkała w Polsce lub na terenie Unii Europejskiej,
• pełnoletnia osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z siedzibą w Polsce
lub na terenie Unii Europejskiej,
• osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną, z siedzibą w Polsce lub na terenie Unii
Europejskiej, która jest uprawniona do podejmowania decyzji, oraz zaciągania
zobowiązań w imieniu podmiotu,
• osoba małoletnia działająca za zgodą rodzica lub opiekuna prawnego. - Konsumentem [dalej Konsument] na podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964
nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami) jest osoba fizyczna dokonująca ze Sklepem
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - Przedsiębiorcą [dalej Przedsiębiorca] jest osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą podlegająca wpisowi w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEiDG) dokonująca czynności prawnej (zawierająca umowę kupna/
sprzedaży) związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, gdy z treści
zawartej umowy wynika, że nie posiada ona dla Przedsiębiorcy charakteru zawodowego.
Charakter zawodowy wynika z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, w
szczególności z numerów PKD. - Towarem [dalej Towar] jest dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem
umowy kupna sprzedaży pomiędzy Sklepem a Klientem. - Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Ceny podane w Sklepie są cenami ostatecznymi (zawierają wszystkie podatki i opłaty).
- Towary dostępne w Sklepie są produktami zdobionymi ręcznie, są nowe i są wolne od wad fizycznych i prawnych. Wyjątek stanowią towary z wyraźnie oznaczonymi wadami oraz śladami użytkowania.
Odpowiedzialność za wady określona jest przez obowiązujące przepisy prawa, w
szczególności art. 12 ust 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z
późniejszymi zmianami), art 556 oraz 5561-5563 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz.
93 z późniejszymi zmianami).
§3
Zamówienia
- Zamówienia można składać za pośrednictwem formularzy interaktywnych dostępnych na
stronach internetowych Sklepu (koszyk klienta). - Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie danych pozwalających na weryfikację
Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia poprzez wysłanie na
podany podczas składania zamówienia adres e-mail, wiadomości opisującej przedmiot
zamówienia. W przypadku podania niepełnych, błędnych, sprzecznych informacji przez
Klienta podczas składania zamówienia, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu usunięcia
błędów. Składając zamówienie, Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży
zamówionych towarów. - Dla stron wiążące są informacje widoczne na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym
towarze w momencie złożenia zamówienia. Dotyczy to w szczególności: ceny,
charakterystyki towaru, jego cech, elementów wchodzących w skład zestawu, terminów i
sposobu dostawy. - Po złożeniu zamówienia, następuje jego weryfikacja. Następnie Sklep przesyła na podany
przez Klienta adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu zamówienia do realizacji
oraz kolejnych jego etapach. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest
oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §3 ust. 2 i z chwilą jej
otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Po zawarciu Umowy
sprzedaży, Sklep potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty
elektronicznej. - Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu
Kodeksu cywilnego.
§4
Płatności
- Klient ma do wyboru formy płatności:
• płatność przelewem na wskazane konto bankowe (przelew),
• płatność elektroniczna za pośrednictwem PayPal (PayPal),
• płatność elektroniczna za pośrednictwem Krajowy Integrator Płatności S.A. (Blik),
• płatność przy odbiorze (pobranie). - Ceny przesyłek określone są w podsumowaniu zamówienia.
- Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.
- Klient zobowiązany jest do uregulowania należności wynikających z zawartej umowy
niezależnie od wybranego sposobu płatności oraz dostawy. - W przypadku nieuregulowania przez Klienta w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy (a
w przypadku płatności pobraniowej przy odbiorze), Sklep wezwie Klienta do odbioru i
zapłaty za towar wyznaczając termin na realizację zobowiązania. W przypadku
nieuregulowania należności wynikającej z zawartej umowy w wyznaczonym terminie Sklep
może odstąpić od umowy sprzedaży. - Termin realizacji zamówienia jest liczony od momentu w którym środki za zamówienie
zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sklepu lub od momentu pozytywnej
autoryzacji płatności (nie dotyczy pobrania). - Termin realizacji zamówień płatnych przy odbiorze liczony jest od dnia roboczego
następującego po potwierdzeniu zamówienia przez Sklep o którym mowa w §3 ust 4.
§5
Wysyłka towaru
- Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm kurierskich.
§6
Reklamacje z tytułu rękojmi (konsumenci/przedsiębiorcy)
- W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsument powinien odesłać do Sklepu
reklamowany towar wraz z opisem niezgodności. - Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni od momentu zwrotu
towaru wraz z opisem niezgodności. - Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Sklep odpowiada przed Konsumentem na podstawie prawa rękojmi, regulowanego przez
Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.) przez okres 24
miesięcy. - Konsument w momencie wystąpienia wady, może zażądać od Sklepu (w ramach prawa
rękojmi):
• wymiany towaru na nowy;
• naprawy towaru;
• obniżenia ceny;
• odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
Sklep ustosunkuje się do żądań Konsumenta w ciągu 14 dni od momentu otrzymania żądania.
Sklep rozpatrzy żądanie, biorąc pod uwagę następujące okoliczności:
• łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
• charakter wady – istotna czy nieistotna;
• to, czy towar był wcześniej reklamowany. - Sklep może odmówić żądań dotyczących wymiany bądź naprawy towaru pod warunkiem,
że wymiana bądź naprawa towaru jest niemożliwa do zrealizowania, lub w porównaniu z
drugim z możliwych żądań, wymagałaby nadmiernych kosztów. Sklep zaproponuje w takim
wypadku alternatywne rozwiązanie. - Każdy Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów
dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę np.;
• za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ,
• za pośrednictwem regionalnego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,
lista dostępna jest na stronie https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
• ze względu na siedzibę Sklepu sprawę może kierować bezpośrednio do
dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej we Wrocławiu
przy Ofiar Oświęcimskich 15A, 50-069 Wrocław https://wiih.ibip.wroc.pl/public/
Przebieg postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
określony jest przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności w ustawie z
dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich). - Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z usług świadczonych przez Sklep należy przesyłać na adresy podane w §1 niniejszego regulaminu.
§7
Reklamacje z tytułu rękojmi
- Zapisy niniejszego paragrafu odnoszą się jedynie do Klientów nie będących
Konsumentami. - Na podstawie art 558 kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi jest
wyłączona. - Na podstawie art. 545 par 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania towaru na miejsce
przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich
czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. - Reklamacje należy kierować na adres email określony w paragrafie 1 podając następujące
dane: imię, nazwisko, nazwa, adres, data zawarcia umowy, przedmiot umowy, data
wykrycia wady, rodzaj wady, roszczenie, potwierdzenie istnienia wady w chwili wydania
Towaru, dane kontaktowe (email), oraz ewentualne zdjęcia i inne informację mogące
mieć wpływ na proces reklamacji. - Sklep ustosunkuje się do złożonej reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych.
§8
Prawo odstąpienia od umowy
- Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r., Konsument/
Przedsiębiorca ma prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. - Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Konsument/Przedsiębiorca złoży w terminie
14 dni od daty doręczenia towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania
terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Forma złożenia oświadczenia
może być dowolna, np.
• oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy
o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (stanowiący załącznik nr 1 do
regulaminu),
• drogą mailową na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu,
• listownie na adres podany w paragrafie 1 niniejszego regulaminu. - Konsument/Przedsiębiorca zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy na swój koszt. - Sklep zwraca środki w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Sklep może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta/Przedsiębiorce dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej. - Sklep zwraca środki przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim posłużył się
Konsument/Przedsiębiorca. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków
dokonywany jest na rachunek karty. - W przypadku, gdy Konsument/Przedsiębiorca wybrał inny, niż najtańszy oferowany przez
Sklep, sposób dostawy przedmiotu, Sklep nie zwróci Konsumentowi/Przedsiębiorcy
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sklep zwróci jedynie koszt najtańszej
dostawy danego przedmiotu do Konsumenta/Przedsiębiorcy. - Konsument/Przedsiębiorca pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np.
koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania). - Prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy w przypadkach umów:
• w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
• w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
• w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
• o świadczeniu usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta/Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od
umowy;
• dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy;
• w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami. - Na podstawie art. 31 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 w przypadku
odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. - Konsument/Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru,
będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania.
§9
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Sklep świadczy drogą elektroniczną poniższe usługi:
• cykliczna wysyłka wiadomości poprzez newsletter;
• prowadzenie Konta Klienta. - Usługi określone w pkt.1 świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Usługa:
• cykliczna wysyłka wiadomości poprzez newsletter - polega na cyklicznej wysyłce
wiadomości przez Sklep o charakterze handlowym oraz marketingowym na adres email
podany podczas zawarcia umowy. Do zawarcia umowy dochodzi poprzez
wpisanie w odpowiednich formularzach adresu e-mail, oraz aktywacji subskrypcji
poprzez kliknięcie w odnośnik jaki Sklep wysyła na podany adres e-mail. Zawarcie
umowy jest także możliwe poprzez wyrażenie zgody podczas rejestracji lub składania
zamówienia;
• prowadzenie Konta Klienta - polega na udostępnieniu indywidualnego panelu z
możliwością podglądu historii zamówień, edycji danych. Do zawarcia umowy
dochodzi poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy interaktywnych na stronach
internetowych Sklepu. - Rezygnacja z usług świadczonych drogą elektroniczną możliwa jest w każdej chwili bez
ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rezygnacja odbywa się w zależności od
świadczonej usługi:
• cykliczna wysyłka wiadomości poprzez newsletter - poprzez wysłanie wiadomości email
na adres podany w paragrafie 1. Wiadomość powinna zawierać dane
umożliwiające weryfikację subskrybenta usługi;
• prowadzenie Konta Klienta - poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w
paragrafie 1. Wiadomość powinna zawierać dane umożliwiające weryfikację
subskrybenta usługi. - Sklep w przypadku wykrycia działania na szkodę Sklepu, łamania przepisów prawa,
łamania postanowień Regulaminu może w każdej chwili ograniczyć, zablokować, lub
usunąć Klientowi dostęp do usług określonych w ust 1. Sklep informuje Klienta
o zablokowaniu bądź ograniczeniu dostępu do usług za pośrednictwem wiadomości e-mail
wysłanej na adres podany w formularzu. - Usługi świadczone są bezterminowo, jednak Sklep może dostęp do nich ograniczać,
blokować lub modyfikować informując o tym Klienta w sposób określony w paragrafie 12
pkt 4. - Zarówno Klient, jak i Sklep mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług określonych w
pkt 1 w dowolnym czasie, wysyłając wiadomość e-mail z oświadczeniem woli.
§10
Ochrona prywatności
- Sklep przetwarza dane osobowe Klientów w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa
w sposób określony w Polityce Prywatności (załącznik 3).
§11
Środki techniczne
- W celu korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu i składania
zamówień na towary, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe (np. komputer, tablet, smartphone) z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera,
Safari;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
c) włączona obsługa JavaScript;
d) akceptacja wykorzystywania plików cookies (wymagane w celu złożenia zamówienia).
§12
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony.
- Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie Sklepu.
- Informacja o zmianach Regulaminu zostanie przesłana Klientowi na adres e-mail wskazany
w ustawieniach konta. - Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ich publikacji w sposób
określony w ust. 3. - Sklep uznaje, iż Klient posiadający konto na stronach internetowych Sklepu zaakceptował
zmiany regulaminu, jeśli nie wypowiedział umowy do końca upływu okresu wskazanego w
ust. 5. - W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu właściwe jest
prawo polskie.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
ŚWIECE GLAMOUR SYLWIA CHMIELOWSKA
DZIAŁOSZYN 228
59-915 BOGATYNIA
E-mail: Sklep@swieceglamour.pl
Ja _________________________________ niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy dostawy następujących towarów:_____________________________________________________
Data zawarcia umowy/dostawy:_______________________________________________________
Imię i Nazwisko/Nazwa:_____________________________________________________________
Adres:__________________________________________________________________________
Podpis*:_____________________________________________________________
*tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data: __________________________________________________
Załącznik nr 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
ŚWIECE GLAMOUR SYLWIA CHMIELOWSKA
DZIAŁOSZYN 228
59-915 BOGATYNIA
E-mail: Sklep@swieceglamour.pl
Ja ____________________________ niniejszym informuję o wykryciu wad w następujących towarach:_________________________________________________________________
Data wykrycia wady: ________________________________________________________
Szczegółowy opis wykrytych wad:______________________________________________
Data zawarcia umowy/dostawy:________________________________________________
Imię i Nazwisko Klienta:______________________________________________________
Adres Klient:_______________________________________________________________
Żądania Klienta: wymiany towaru na nowy/naprawy towaru/obniżenia ceny/odstąpienia od
umowy – (o ile wada jest istotna)*.
*niepotrzebne skreślić
Wartość obniżenia ceny według żądania Klienta_____________________________________
Informacje dodatkowe:_______________________________________________________
Podpis Klienta**:_____________________________________________________________
**tylko wówczas, gdy formularz przesyłany jest w formie papierowej
Data: __________________________________________________
Każdy Klient będący konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/



Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki. Aby uzyskać więcej informacji na temat celu używania cookies i możliwości zmiany ustawień dotyczących cookies kliknij tutaj:
Polityka prywatności